Lângă cine stau? (plan de lecție)

Debora Ciobotar

         Vizionam zilele trecute un film și mi-a atras foarte tare atenția o anumită scenă. Scena respectivă relata povestea unei fetițe care tocmai ce a sosit în oraș, la o școală nouă, cu colegi noi, într-o lume cu totul nouă și nu voia nicicum să se acomodeze. În orașul din care ea venea, o avea pe Jane, cea mai bună prietenă și pe care o pierdu-se într-un accident. Fetița s-a închis atât de tare în ea, încât nu mai voia să se împrietenească cu nimeni. Degeaba tot încerca educatoarea să o tragă de mânecă și să îi spună ca e bine să oferi și o a doua șansă, ea nu voia. Până într-o zi când educatoarei îi veni o idee genială. A pus toți copilașii să scrie sau să deseneze pe o hârtie un lucru bun despre colegul de bancă. Așa mi-a venit și mie ideea de a face o activitate cu elevii de la clasă cu tema Eu lângă cine stau. Activitate pe care o vom susține la disciplina educației civice cu elevii clasei a III a.

          Am ales această temă pentru că, din punctul meu de vedere,  este foarte important ca fiecare copil să cunoască  persoana de lângă el. Nu poți sta 4 ani lângă cineva fără să știi câte ceva despre el. Am încercat prin activitatea propusă să ating împreună cu elevii mult mai multe puncte importante atât despre Cine sunt eu ca persoană, mă identific cu ceea ce colegul a scris despre mine?, cât și despre Cu ce mă ajută să știu mai multe lucruri despre cei din jurul meu?

          Aleg să cred că este o temă care poate aduce schimbarea și totodată beneficiile cunoașterii de sine și a celor din jurul tău. Este o temă ușor de abordat, foarte creativă și de altfel și foarte importantă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *