Nota redacției: materialele propuse în cadrul rubricii „Planuri de lecție” sunt în întregime alegerea și concepția studenților. Ele nu reprezintă „modele” sau „exemple” pe care le considerăm perfecte și pot să conțină puncte de vedere sau abordări cu care avem libertatea să nu fim de acord
Ana Maria Cocoș (studentă Pedagogia învățământului primar și preșcolar, anul 3)
Înainte de a proiecta această activitate, m-am gândit foarte mult la ceea ce le voi spune elevilor din clasa a III-a despre relațiile și atitudinile pe care trebuie să le avem față de lucrurile care ne înconjoară. Despre cât de important este să fim ordonați, să știm să prețuim obiectele personale, să avem relații și atitudini pozitive și să înțelegem faptul că, toate acestea te ajută la eficientizarea timpului, dar mai cu seamă aduce un echilibru în viață. Când ții lucrurile în ordine, nu numai că le vei găsi mai ușor, dar vor dura și mai mult. Atenția acordată îngrijirii camerei noastre sau a casei trebuie să echivaleze cu îngrijirea planetei și a ființelor vii de pe ea, precum plantele, animalele sau noi înșine.
Activitatea s-a desfășurat în mediul online și a debutat cu pregătirea și introducerea elevilor în tema propusă prin, desenarea și prezentarea obiectului preferat. Elevii au fost entuziasmați de această propunere, au realizat desene foarte sugestive și au reușit să exprime importanța fiecărui obiect foarte ușor. Unii dintre ei nu au înțeles sarcina corectă de a desena un obiect și nu o ființă, urmând astfel o discuție neplanificată pe baza a ceea ce trebuia realizat. Mulți au ales ca și „obiect preferat” un animal de companie, dar după explicarea mai precisă a sarcinii, s-a realizat corect activitatea.
Ca suport am avut manualul de Educație civică care i-a ajutat pe elevii să vizualizeze și să dezbată (pe baza unui text) modul în care trebuie și modul în care nu trebuie un copil să-și păstreze ordinea în cameră și la jucării. În discuție, elevii au punctat faptul că, nu sunt mereu ordonați, că nu acordă o atenție deosebită îngrijirii obiectelor, plantelor și mediul din jurul lor, dar prin acestă activitate ei au conștientizat că, modul în care acționăm asupra lucrurilor ne poate influența atât pozitiv, cât și negativ.
La finalul activității le-am propus elevilor un joc pe aplicația wordwall, unde au demonstrat că, au înțeles relația și atitudinea corectă pe care noi trebuie să o avem față de tot ce ne înconjoară.
Prin modul în care elevii au participat la această activitate, prin răspunsurile și discuțiile purtate, consider că, această activitate s-a soldat cu succes. Elevii au înțeles importanța relațiilor ți atitudinilor pozitive pe care trebuie să le avem față de lucrurile din viața noastră și vor fi mult mai conștienți de efectele cauzate înainte de a acționa într-un anumit fel.