Plan de activitate: Așa da, așa nu

Nota redacțieimaterialele propuse în cadrul rubricii „Planuri de lecție” sunt în întregime alegerea și concepția studenților. Ele nu reprezintă „modele” sau „exemple” pe care le considerăm perfecte și pot să conțină puncte de vedere sau abordări cu care avem libertatea să nu fim de acord

Felicia Nastor (studentă anul III, Pedagogia învățământului primar și preșcolar)

Grupă: mijlocie

Tema anuală: Cine și cum planifică, organizează o activitate

Tema săptămânii: O plimbare prin aer și pe ape

Domeniul de cunoaștere: DOS – Educație pentru societate

Tema:AȘA DA/ AȘA NU

Mijloc de realizare: joc didactic

Tipul activității: consolidare de cunoștințe

Scop: Formarea și consolidarea cunoștinșelor cu privire la normele comportamentale și valorile morale

Obiective operaționale:

O1- să descrie imaginile ce prezintă un comportament corespunzător/ necorespunzător;

O2 să identifice comportamentele pozitive și negative din situațiile date;

O3 să rezolve corect fișa de lucru

Sarcină didactică:

Analizarea și descrierea comportamentelor observate pe planșe (copiii descriu acțiunea desfășurată în imagini) și identificarea unor comportamente pozitive sau negative (copii identifică de pe jetoane comportamentul bun sau mai puțin bun)

Regulile jocului:

Copilul indicat va veni la panou și va descrie ce observă în cele două planșe, precizând care comportament este bun și care este necorespunzător, motivându-și opinia

Elemente de joc: aplauzele;planșe ilustrative; jetoanele;

Strategia didactică:

Metode și procedee:

M1- Conversația;

M2  -Explicație;

M3-Observația;

M4-Demonstrația;

M5-Jocul didactic;

M5-Exercițiul.

Mijloace didactice:

m1- scrisoare;

m2-planșe ilustrative;

m3-jetoane ilustrative;

m4-fișe de lucru

Forme de organizare:

forg1  frontală;

forg2 individuală;

Metode de evaluare:

Fev1  aprecieri verbale;

Fev2  observarea sistematică a comportamentului copiilor

Durata activității: 25 de  minute

Etapele activitățiiConținutul științificMetode și procedeeMijloace didacticeForme de organizareEvaluarea
1.Momentul organizatoricSe asigură condițiile optime desfășurării activității, aerisirea sălii de grupa, pregătirea materialului didactic, precum si pregătirea climatului psiho-afectiv corespunzător și aranjarea mobilierului.    
2.Captarea atențieiLe prezint copiilor o scrisoare trimisă de Zâna cea Bună, după care o voi citi cu intonație, punând accent pe cuvintele cheie. ,,Bună, dragi copii! De ceva timp, tot am auzit despre voi că sunteți cei mai cuminți și harnici copii din grădiniță, așa că m-am gândit să verific chiar eu asta. Deoarece nu am putut ajunge azi la voi, v-am trimis câteva materiale foarte frumoase cu care voi vă veți juca și veți afla cum trebuie să vă comportați în societate. De abia aștept să aflu cât de bine v-ați descurcat. Cu drag, Zâna cea Bună  M1m1F.org1 
3.Anunțarea temei și a obiectivelorAnunț tema și obiectivele activității pe înțelesul copiilor: Așadar, după cum ne-a spus și Zâna ca Bună, noi n vom juca azi un joc foarte frumos, care se numește ,,Așa da/ Așa nu. Solicit doi copii să repete tema jocului. Voi va trebui să descrieți comportamentele bune și pe cele necorespunzătoare din imagini, să alegeți de pe jetoane comportamente în funcție de cerința mea și să rezolvați corect fișa de lucru, pentru că toate acestea vor fi duse Zânei Bune, pentru a vedea cât de harnici și isteți sunteți voi.  M1 F.org1 
4.Reactualizarea cunoștințelor necesareLe pun copiilor un set de întrebări referitoare la diverse personaje din povești cunoscute de ei și faptele acestora. Cine este personajul pozitiv din povestea ,,Scufița Roșie?De ce este Scufița un personaj pozitiv?Dar personajul negativ al poveștii, cine este?Este un lucru bun faptul că Scufița a mers la bunica sa cu mâncare?M1   F.org1  Fev.1
5.Dirijarea învățăriia) explicarea și demonstrarea jocului Preșcolarilor li se aduce la cunoștință că vor juca un joc intitulat AȘA DA/AȘA NU Pe tabla magnetică vor fi afișate pe rând 2 planșe. Una dintre acestea indică un comportament pozitiv într-o anumită situație, iar cealaltă indică un comportament negativ în situația respectivă. Un copil va veni la tablă și va descrie ceea ce observă în amble imagini,ce acțiune are loc, după care va spune în care dintre imagini are loc un comportament  bun și în care este prezentat un comportament necorespunzător, motivându-și răspunsul.( ex: în prima imagine copiii sunt la masă cu bunica lor și mănâncă frumos. În a doua imagine, copiii aruncă cu mâncarea unul după celălalt. În prima imagine copiii e comportă bine, fiindcă mănâncă frumos.În a doua imagine copiii nu au un comportament bun, fiindcă nu este voie să ne jucăm cu mâncarea. Le demonstrez preșcolarilor pașii pe care trebuie să îi urmeze pentu jocul dat. b) jocul de probă Aduc un copil în față care va juca jocul, iar ceilalți copiii îl vor urmări cu atenție pentru a observa modul în care se joacă acest joc. Haideți să vedem dacă ați înțeles cum ne vom juca noi azi. c) jocul propriu-zis Preșcolari vor desfățura jocul AȘA DA/AȘA NU        M2           M3                   M4 M5                    m2                                               m3              F.org1                           F.org2    Fev.1               Fev.2
6.Obținerea performanțeid) complicarea jocului Pe o băncuță vor fi așezate mai multe jetoane ce indică un comortament corespunzător sau necorespunzător. Preșcolarii vor veni pe rând și în funcție de cerința dată, vor alege un jeton ce indică un comportament bun sau unul  necorespunzător.  M1 M6 F.org1 F.org2  Fev.1   Fev.2
7.Asigurarea retenției și a transferuluiPe panoul din fața grupei le pun elevilor o fișă A3. Solicit un preșcolar să vină în fața clasei, iar acesta trebuie să încercuiască comportamentele bune și să taie cu o linie peste comportamentele necorespunzătoare.  M1 F.org1Fev.1
8.EvaluareaVoi face aprecieri asupra comportamentului și implicării pe parcursul acticității, atât generale, cât și particulare.M1 F.org1 
9.Încheierea activitățiiAnunț încheierea activității și le mulțumesc copiilor pentru participarea la activitate și munca depusă, după care le ofer o recompensă.M1 F.org1 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *